کامیون حامل سنگ انتیک لوزی در جاده مشهد باعث مرگ صدها نفر شد

تسلط بر سنگ انتیک لوزی با تسلط بر حمل و نقل آن آغاز می شود

انسان هرگز در مبارزه اش برای تسلط، دستکاری و حمل و نقل سنگ، ما را شگفت زده نکرده است. ما معماهایی را در مکان‌ها و لحظات تاریخی بسیار متفاوت می‌یابیم.

از اهرام ساخته شده توسط مصریان باستان تا موآی جزیره ایستر که توسط راپا نویی مطرح شده است، که باعث ایجاد نظریه‌های بی‌پایانی درباره این بناها می‌شود.

سنگ همیشه در ابعادی متفاوت از انسان بوده است. او که قادر به شکل دادن یا حرکت دادن آن با دستان خالی نیست، همیشه مجبور بوده است به عقل خود تکیه کند. بنابراین، توسعه فناوری چیزی است که همیشه در تاریخ سنگ به کار رفته در معماری و ساخت و ساز دست به دست هم داده است.

سیستم های توری در حال حاضر در ماقبل تاریخ

در استون هنج ما قبلاً از فناوری واقعی قدردانی می کنیم، نه تنها در رابطه با حمل و نقل و قرار دادن آن، بلکه همچنین به این دلیل که سازندگان آن یک سیستم سازنده از تناسب و حفظ بین سنگ ها ایجاد کردند، اتصالات معمولی تر از ساخت چوب، که بدون شک پیچیدگی فوق العاده ای برای سنگ ها بود. لحظه:

“دیوار اینکاها” و “دیوار ناتوان”

با انجام جهش های بیشتر در زمان و مکان، همچنین ناشناخته به نظر می رسد که چگونه جوامع باستانی اینکا توانسته اند به چنین حکاکی سنگی کاملی دست یابند. یک نمونه خوب در دیوارهای کاخ قدیمی اینکا روکا در کوزکو یافت می شود.

سنگ‌های بزرگ هندسه نامنظمی دارند (برخی سنگ‌ها تا دوازده زاویه را شامل می‌شوند) و دیواری را ایجاد می‌کنند که تنها با نصب سنگ‌های آن بدون استفاده از ملات برافراشته می‌شود. چهره های کاملاً رو به رو سنگ ها استخوانی را به هم می ریزند که بین آنها یک ورق کاغذ قرار نمی گیرد.

سنگ آنتیک این چیدمان در یک پازل به شدت عمدی بود، تا بتوان ساخت و سازهای مقاوم در برابر زلزله ساخت، با توجه به اینکه اگر زمان هرگز به ساخت و سازهای سنگی پایان نمی داد، در منطقه آند زلزله ها می توانستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.