خاطره بکهام از طعم کنجد تلخ در دوران ماه عسل اش

روغن کنجد تلخ حاوی اسیدهای چرب ضروری است : این روغن منبع اسید لینولئیک امگا 6 است و همچنین اسید آلفا لینولنیک امگا 3 را اما به مقدار کمتر تامین می کند. هر دو اسید پیش سازهای اسیدهای چرب غیراشباع با زنجیره بلند (LC-PUFA) هستند.

تامین آنها از طریق غذا به صورت متعادل ضروری است زیرا در تنظیم سطح کلسترول خون، پیشگیری از بیماری های التهابی و برای عملکرد صحیح بدن ضروری است.

کنجد نوعی دانه است که از گیاه کنجد که به نام کنجد نیز شناخته می شود، به دست می آید.

از آنجایی که این گیاه یک ساله است که به خوبی با دمای متوسط ​​25 تا 30 درجه سانتیگراد سازگاری دارد، عمدتاً در کشورهای خاورمیانه به ویژه هند و چین به عنوان بزرگترین کشورهای تولید کننده کشت می شود، البته انواع متنوع دیگری مانند برزیل نیز وجود دارد.

اتیوپی، سودان، ونزوئلا یا اوگاندا.

کنجد

آنها دانه‌ای هستند که عمدتاً به دلیل درصد بالای روغن و ارزش‌های تغذیه‌ای مختلف متمایز می‌شوند:

مانند پروتئین، فیبر و مواد معدنی بالا، از جمله به کاهش سطح کلسترول خون و کمک به تنظیم عملکرد روده کمک می‌کنند.

آنها همچنین منبع جایگزین کلسیم، منیزیم و مس هستند. تمام این فواید تغذیه‌ای باعث می‌شود که بیش از هر چیز تاخیر در پیری، محافظت از سیستم قلبی عروقی، تسکین افسردگی، محافظت از دستگاه گوارش و غیره برجسته شود.

دانه های کنجد طبیعی رنگ مشکی و بافت ظریفی دارند. آنها از یک گیاه بومی آفریقا و هند می آیند، اگرچه انواع مختلفی در حال حاضر در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای لاتین کشت می شود.

دانه‌های کنجد طبیعی حاوی مقادیر زیادی پروتئین، چربی غیراشباع چندگانه و کلسیم و سایر مواد مغذی هستند. این باعث می شود آنها چاشنی عالی باشند که می توانیم به طور منظم به انواع غذاها اضافه کنیم.

علاوه بر این، دانه‌های کنجد طبیعی فواید بی‌شماری دارند: به لطف اسیدهای چرب چند غیراشباع، از سیستم قلبی عروقی محافظت می‌کنند، وضعیت بیماران دیابتی را بهبود می‌بخشند، افسردگی را بهبود می‌بخشند و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند.

جدای از همه اینها، دانه‌های کنجد طبیعی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی آنتی‌اکسیدانی را فراهم می‌کنند که سیستم ایمنی را در بهترین حالت نگه می‌دارد و با اکسیداسیون مبارزه می‌کند.

همچنین دانه کنجد طبیعی به دلیل عملکرد فیبر خود از سیستم گوارش محافظت می کند و سلامت دهان را بهبود می بخشد.

آلرژن ها: حاوی دانه های کنجد و محصولات مشتق شده است

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.