مصرف خرما نیم کیلویی در ماه رمضان به راحتی روزه بگیرید

فواید خرما برای کم خونی: یکی دیگر از ویژگی های خرما نیم کیلویی از نظر فواید برای سلامتی ما این است که منبع مهمی برای درمان کم خونی یا کم خونی است. آهن که خرما به وفور دارد، سنتز هموگلوبین را در سلول های خونی متعادل می کند.

این امر به ویژه برای زنان باردار و کودکان در حال رشد بسیار مهم است. زیرا محافظت و رشد گلبول های قرمز را که در دوران بارداری و دوران رشد کودکان بیشتر مورد نیاز است را فراهم می کند. گلبول های قرمز بسیار مهم هستند زیرا اکسیژن را در خون حمل می کنند.

خرما همچنین حاوی آهن بسیار بالایی است. مصرف 17-12 خرما در روز تقریباً تمام نیازهای آهن بدن را در روز برطرف می کند.

فواید خرما برای کبد:ویتامین های B1 و B2 بیشترین ویتامین مورد نیاز کبد هستند. این ویتامین‌ها کبد را قادر می‌سازد تا به طور سالم کار خود را تقویت کرده و انجام دهد. علاوه بر این، خرما نقش مهمی در پیشگیری از زردی دارد.

خرما

خاصیت تقویت چشم دارد: گفتیم خرما منبع بسیار غنی ویتامین A است. ویتامین A یکی از ویتامین های مورد نیاز برای چشم است. مصرف منظم خرما از سلامت چشم و اعصاب بینایی محافظت می کند.

مفید برای استخوان ها: خرما که حاوی مقدار زیادی کلسیم و فسفات است، به حفظ سلامت استخوان ها به طور کلی کمک می کند. علاوه بر این، به تقویت استخوان ها کمک می کند، دارای ویژگی محافظتی در برابر بیماری های استخوانی است که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ایجاد شود.

 

فواید خرما برای سرطان:خرما خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را کاهش می دهد. خرما حاوی فیبر بسیار بالایی است (به طور متوسط ​​7-19). این فیبرها خطر ابتلا به سرطان را در افرادی که مرتب خرما مصرف می کنند کاهش می دهد و همچنین از آنها در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که میزان ابتلا به سرطان در عرب هایی که سطح بالایی از خرما مصرف می کنند بسیار پایین است.

علاوه بر این، بسیاری از مطالعات علمی نشان داده اند که غذاهای حاوی سطوح بالای فیبر از ما در برابر سرطان روده بزرگ، رحم و سینه محافظت می کنند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.