کورکومین و یکی از ترکیبات فعال بیولوژیکی آن

کورکوما لونگا (نام رایج: زردچوبه) و یکی از ترکیبات فعال بیولوژیکی آن، کورکومین، به دلیل افزایش شواهدی که پتانسیل درمانی ناشی از نتایج شامل اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و نوروتروفیک را نشان می دهد، توجه بالینی بیشتری را در سطح جهان دریافت می کنند.

سیستم‌های سنتی پزشکی معمولاً از زردچوبه به‌عنوان یک گیاه دارویی، زردچوبه اصل ادویه‌ی آشپزی و گوارش استفاده می‌کنند.

پزشکان  یکپارچه سلامت از رشته‌های آلوپاتیک، زردچوبه تازه اصل زردچوبه و کورکومین را برای کاربردهای مختلف در عمل بالینی به کار گرفته‌اند، و علاقه روزافزون در بین عموم مردم باعث می‌شود رشد بازار جهانی کورکومین
مداخلات کارآزمایی بالینی انسانی از این نظر ناهمگن بوده است که از اشکال مختلف کورکومین، مخلوط کورکومینوئیدها، اسانس زردچوبه، عصاره زردچوبه یا پودر ریزوم زردچوبه استفاده شده است.

به عنوان مثال، زردچوبه هندی اصل  کورکومین پتانسیل خاصی را در زمینه بیماری های مزمن مانند اختلالات گوارشی، پوستی و عصبی نشان داده است. با این حال، آزمایش‌های بالینی انسانی بیشتری برای حمایت از این یافته‌های اولیه مورد نیاز است.

ریزوم کامل زردچوبه همچنین به‌عنوان بالقوه مفید در بیماری‌های گوارشی، پودر زردچوبه هندی سرطان و دیابت گزارش شده است، و به طور مشابه به داده‌های کارآزمایی بالینی انسانی اضافی برای کامل نیاز دارد. پتانسیل درمانی آن را درک کنید.
اطلاعات کافی در مورد اثرات کورکومین و زردچوبه بر میکروبیوتای روده وجود ندارد و چنین مطالعاتی در انسان وجود ندارد. چندین مطالعه حیوانی نشان می‌دهد که این داروهای گیاهی ممکن است بر تنوع میکروبی روده تأثیر بگذارد.

برای مثال، در موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌شدند، مکمل‌های غذایی کورکومین ساختار جمعیت میکروبیوتای روده را به سمت فنوتیپ لاغر تغییر داد و متابولیسم ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا را بهبود بخشید.

اندوتوکسمی و التهاب روده. 8 در موش های تخمدان برداشته شده، کمبود استروژن به طور منفی میکروبیوتای روده را جابجا می کند و مکمل کورکومین می تواند تا حدی تنوع میکروبی طبیعی روده را بازیابی کند.

تولیدکنندگان و سلول‌های تنظیم‌کننده T القایی (Tregs)، که تغییراتی هستند که ممکن است منجر به بهبود عملکرد سد روده و کاهش التهاب سیستمیک شوند. و چند جدایه کلستریدیوم اما به طور قابل توجهی رشد گونه های لاکتوباسیلوس را افزایش ندادند.

یا Bifidobacterium spp. در یک مدل کشت آزمایشگاهی.11 علاوه بر این، کورکومین فراوانی نسبی لاکتوباسیل ها را افزایش داد و کوریو باکتریال ها را در مدل موشی کولیت کاهش داد.12 مطالعات انسانی برای درک بیشتر تأثیر زردچوبه و ترکیبات آن بر میکروبیوتا مورد نیاز است.

  • منابع:
    1. Effects of Turmeric and Curcumin Dietary Supplementation on Human Gut Microbiota: A Double-Blind, Randomized, Placebo-Controlled Pilot Study
  • تبلیغات: 
  1. مصرف گوشت و ماهی دریافت ماده مغذی ضروری
  2. چند فوت و فن ساده برای شاد بودن
  3. 2 قدم تا رسیدن به سرمایه بالای 2 میلیارد فاصله دارید
  4. اسکندر از حصیر در ویرانی تخت جمشید استفاده نمود