پاستا یک وعده غذایی راحت و سیر کننده

پاستا یک وعده غذایی راحت و سیر کننده است، اما برخی از  انواع پاستا بسته ای کربوهیدرات خالی دارند، به این معنی که ارزش غذایی بسیار کمی در کنار کالری دارند. همانطور که درک مردم از کربوهیدرات، گلوتن و شاخص گلیسمی (GI) افزایش می یابد، ممکن است تعجب کنند: آیا ماکارونی سالم است؟

پاستا یک غذای بسیار محبوب است. طبق گزارش انجمن ملی پاستا، هر فرد به طور متوسط ​​در ایالات متحده سالانه 20 پوند (پوند) پاستا می خورد.

با این حال، تحقیقات انجام شده در سال 2017 به کاهش محبوبیت ماکارونی اشاره کرد که تا حدی به دلیل نگرانی های بهداشتی و تغذیه ای است.

در این مقاله با فواید و مضرات پاستا و همچنین انواع مختلفی که در دسترس هستند آشنا شوید.

آیا پاستا سالم است؟
یک رژیم غذایی سالم می تواند شامل انواع مختلف پاستا ایتالیایی ساده باشد.
پاستا می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.

یک مطالعه اخیر این موضوع را تقویت کرد و نشان داد که افرادی که رژیم غذایی با GI پایین دارند، همچنان با خوردن پاستا وزن کم می‌کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که پاستا باعث افزایش وزن یا افزایش چربی بدن نمی شود.

GI معیاری است برای اینکه یک غذای غنی از کربوهیدرات چقدر سریع و قابل توجه قند خون را افزایش می دهد. هرچه جذب سریع‌تر باشد، سطح قند خون فرد بالاتر و سریع‌تر افزایش می‌یابد.

به طور کلی، غذاهای با گلیسمی پایین می توانند به فرد کمک کنند وزن خود را کنترل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

علاوه بر این، طبق انجمن دیابت آمریکا، غذاهای نشاسته ای مانند پاستا می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت باشند.

با این حال، محدود کردن اندازه انواع پاستا بسته بندی و به حداقل رساندن استفاده از سس های پر شکر و پرچرب ضروری است. همچنین بهتر است از ماکارونی سبوس دار یا ماکارونی با لوبیا یا عدس استفاده کنید که مغذی تر است.

برخی از افراد ماکارونی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند زیرا تلاش می کنند مصرف گلوتن خود را کاهش دهند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رژیم غذایی بدون گلوتن فوایدی برای سلامتی دارد، وجود ندارد، مگر اینکه فردی به گلوتن حساسیت داشته باشد یا بیماری سلیاک داشته باشد.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از انواع ماکارونی بدون گلوتن و سایر محصولات بدون گلوتن می‌توانند گران‌تر و سالم‌تر از معادل‌های بدون گلوتن خود باشند. آنها نسبت به غذاهای معمولی فیبر و پروتئین کمتری دارند و قند و چربی بیشتری دارند.

در نهایت، ماکارونی غلات کامل یکی از غذاهایی است که رژیم مدیترانه ای را تشکیل می دهد، که یک رویکرد تغذیه ای است که بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه آن را برای کنترل بهتر وزن و کاهش خطر بیماری توصیه می کنند.

ماکارونی سبوس دار در مقابل پاستا سفید
ماکارونی غنی شده سنتی فقط از قسمت های خاصی از مغز گندم استفاده می کند، به این معنی که در طول فرآیند تولید، مواد مغذی کلیدی را از دست می دهد.

تولیدکنندگان اغلب به طور مصنوعی برخی از این مواد مغذی را که شامل آهن و ویتامین های گروه B می شود به محصول نهایی اضافه می کنند.

ماکارونی غلات کامل از تمام مغز گندم استفاده می کند، به این معنی که مواد مغذی همراه با فیبر و سایر اجزای مفید در پاستا باقی می مانند. پاستاهای سبوس دار نیز کالری و کربوهیدرات کمتری دارند.

خوردن غلات کامل با کاهش خطر چاقی و خطرات سلامتی مرتبط مرتبط است.

هر دو نوع ماکارونی آشیانه ای زر در شکل ها و اندازه های مختلف موجود هستند. برخی از محبوب ترین انواع عبارتند از:

  • منابع:
    1. Is pasta good or bad for you?

  • تبلیغات: 
    1. پرایمر زینک اتیل سیلیکات
    2. روغن سویا و کود نیتروژنی و عملکرد حبوبات
    3. پرده پوششی برای پنجره های بلند و پهن است
    4. نجات دادن موتور خودرو با ضد یخ