فردی بر اثر خوردن برنج کامفیروز بردیا زیاد روانی بیمارستان شد مرد

برنج لنجان زیر نشان می دهد که چگونه ویتامین ها و مواد معدنی در یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده با یک فنجان برنج سفید پخته و غنی شده مقایسه می شود. همچنین مقادیر توصیه شده روزانه را برای بزرگسالان 19 ساله یا بیشتر نشان می دهد. مقدار بسته به سن و جنس متفاوت است.

اندازه گیری ها بر حسب میلی گرم (میلی گرم) یا میکروگرم (میلی گرم) است.

برنج سفید برنج قهوه ای است که سبوس و جوانه آن حذف شده است. سبوس و جوانه هر دو حاوی مواد مغذی ارزشمندی هستند. در نتیجه برنج سفید فاقد برخی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های گروه B، مواد معدنی، چربی ها، فیبر و مقدار کمی پروتئین است.

گفته می‌شود، تولیدکنندگان بسیاری از انواع برنج سفید را غنی‌سازی می‌کنند تا مواد مغذی از دست رفته در طول فرآوری را جایگزین کنند. در ایالات متحده، آنها ویتامین های B – از جمله تیامین، نیاسین و اسید فولیک – و همچنین آهن را اضافه می کنند.

همانطور که جدول بالا نشان می دهد، برنج قهوه ای به جز آهن و فولات، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.

برنجبرنج

اکثر مردم برنج را به خوبی تحمل می کنند. هر دو برنج سفید و قهوه ای به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

برنج بنفش همچنین سرشار از فیبر و مواد مغذی است. اینجا بیشتر بیاموزید
در برخی موارد، یک نوع برنج ممکن است بر دیگری ارجحیت داشته باشد. در بخش‌های زیر بحث می‌شود که آیا برنج سفید یا برنج قهوه‌ای برای افراد خاص با شرایط یا اهداف خاص بهتر است.

برنج قهوه ای حاوی فسفر و پتاسیم بیشتری نسبت به برنج سفید است. افراد مبتلا به بیماری کلیوی ممکن است نیاز به محدود کردن این مواد مغذی در رژیم غذایی خود داشته باشند.

این به این دلیل است که بیماری کلیوی باعث می شود کلیه ها کمتر قادر به تنظیم صحیح سطوح این مواد مغذی در بدن باشند. به عنوان مثال، اگر سطح پتاسیم بیش از حد افزایش یابد، می تواند به سایر نگرانی های سلامتی مانند حمله قلبی منجر شود.

در این مورد، برنج سفید ممکن است بهتر از برنج قهوه ای باشد.