زیتون سیاه مهم ترین اجزای MD

مقدمه
مطالعات اپیدمیولوژیک متعدد نشان داده اند که رژیم غذایی مدیترانه ای (MD) به طور جهانی با اثرات مثبت آن بر طول عمر و کاهش بیماری های دژنراتیو مزمن و بیماری های مرتبط با پیری مرتبط شده است.

خواص تقویت کننده سلامتی یک MD غنی از میوه ها و سبزیجات به ترکیب پیچیده بین فیتونوترینت های موجود در اجزای رژیم غذایی نسبت داده می شود.

زیتون های سفره ای و روغن زیتون و طرز تهیه زیتون سیاه مهم ترین اجزای MD هستند که فواید سلامت استثنایی و قدرتمندی را ارائه می دهند.

تنها درخت زیتون در میان گونه های Oleacea با میوه خوراکی، Olea europea L است. کشت بیش از 6000 سال پیش در مناطق مدیترانه آغاز شد، در اندلس توسط اعراب توسعه یافت و سپس به آمریکا، آسیا، آفریقای جنوبی و استرالیا معرفی شد.

از میان 1500 رقم زیتون طبقه بندی شده در جهان بهترین زمان مصرف پودر سنجد، تنها حدود 100 رقم به عنوان مهم ترین ارقام تولید کننده با توجه به استفاده از میوه آن ها فهرست بندی می شوند: ارقام فرآوری زیتون سفره، روغن گیری و ارقام دو کاربرد.

زیتون نوعی دروپه به شکل بیضی است و از اپی کارپ یا پوست، مزوکارپ یا پالپ و اندوکارپ یا سنگ (گودال) حاوی دانه تشکیل شده است. پالپ 66-85٪، گودال (شامل دانه) 13-30٪ و پوست 1.5-3.5٪ وزن میوه است.

سه مرحله اغلب در رشد میوه زیتون مشاهده می شود: مرحله رشد ماهی قزل آلا، که در طی آن افزایش اولئوروپئین رخ می دهد. مرحله بلوغ سبز، مربوط به کاهش سطح کلروفیل و اولئوروپئین. و یک مرحله بلوغ سیاه رنگ که با بروز آنتوسیانین مشخص می شود و در طی آن مقدار اولئوروپئین همچنان کاهش می یابد.

خاصیت آنتی اکسیدانی ترکیبات فنلی موجود در میوه های زیتون می تواند مسئول اثرات مفید MD باشد. علاوه بر این، محتوای بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع نیز در مقایسه با سایر اسیدهای چرب اثر مفیدی گزارش شده است.

ترکیبات فنلی زیتون بسیار پیچیده است و با توجه به کمیت و کیفیت فنل ها می توان آن را تغییر داد. تفاوت های کمی و کیفی محتوای فنلی در میوه زیتون تأثیر مستقیمی بر ترکیب شیمیایی محصولات زیتون دارد زیرا به رقم، شرایط اقلیمی، تکنیک های زراعی و رسیدن میوه بستگی دارد که کیفیت غذایی میوه آرایی سیب، عملکردی را تعیین می کند. و پتانسیل تکنولوژیکی میوه زیتون.

  • منابع:
  1. Investigation of antioxidant and antihemolytic activities of Algerian defatted olive fruits (olea europaea L.) at two ripening stages
  • تبلیغات:
  1. کارهایی که شما را از ثروتمندان برتر جهان می کند!!
  2. برای تولید پلاستیک از مواد نفتی استفاده می کنند
  3. استفاده از شیره در ترکیب رنگ موی عسلی
  4. برای رسیدن به مدیریت مالی درست باهوش باشید