خوردن قیسی تازه شما را در برابر بیماری های گوارشی ایمن می کند

استفاده از دانه قیسی تازه به سه دسته تقسیم می شود. آنها مصارف پزشکی، آرایشی یا غذایی هستند. بیشتر کاربردهای آرایشی و تغذیه ای بر اساس روغن هسته قیسی است نه خود دانه ها.

این کاربردها نیز از مردمی به افراد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، مصریان گشنیز و نمک را با دانه های له شده قیسی مخلوط می کنند.

برای تهیه یک میان وعده سنتی به نام دوکا. در حالی که هندی ها از روغن هسته قیسی برای ماساژ استفاده می کنند . آنها معتقدند که به تسکین درد و درد کمک می کند.

قیسی تازه

برخی از مردم ساکن شمال غربی هیمالیا بر این باورند که قیسی وحشی و دانه های آن علاوه بر مصارف تغذیه ای، دارویی و آرایشی می توانند به عنوان سوخت زیستی نیز استفاده شوند.

کاربرد پزشکی دانه قیسی بیشتر در درمان سرطان متمرکز است، اما فواید پزشکی دیگری نیز برای آن ذکر شده است که به دلیل هشدارهای مربوط به مصرف آن، مطالعه گسترده ای صورت نگرفته است و از جمله موارد زیر است:

کمک به تقویت سیستم گوارشی سالم.
کمک به رشد و بازسازی سلولی.
به کنترل سطح کلسترول کمک کنید .
به افزایش سطح انرژی فرد کمک کنید .
به محافظت از پوست کمک کنید .
به تقویت قلب کمک کنید .
کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن.
کمک به آرام کردن ناراحتی های تنفسی

بسیاری از مردم به دنبال رابطه هسته قیسی در درمان سرطان هستند. هنوز هیچ مطالعه علمی که فواید دانه قیسی  را برای سرطان ثابت کند وجود ندارد.

بلکه محدود به برخی گفته ها و داستان های تجربیات شخصی است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از دانه های قیسی یا هر دارویی مانند لاتریل  را برای درمان سرطان تایید نمی کند.

علاوه بر میوه، برگ و پوست درخت نیز خواص درمانی دارد. به دلیل وجود تانن زیاد در برگ ها به عنوان قابض در برابر اسهال استفاده می شود.

 جوشانده برگ ها نیز نفخ را کاهش می دهد، با کولیت مبارزه می کند و سیر اسهال خونی و انواع مسمومیت های غذایی را تسکین می دهد.

از برگ های تازه به عنوان پاک کننده پوست استفاده می شود. شما با قرمزی، التهاب و جوش مبارزه می کنید.

از جوشانده برگ در بیماری های تنفسی استفاده می شود.