خواص شگفت انگیز روغن گوسفندی کرمان را بدانید

رژیم غذای مدیترانه ای مثل روغن گوسفندی کرمان اغلب در مرکز مطالعات علمی قرار دارد که نشان دهنده اثر محافظتی آن در برابر بیماری های مزمن مختلف مرتبط با پیری است. 

به ویژه، استفاده فراوان از روغن گوسفندی برای تعیین این خواص خواهد بود. در واقع روغن گوسفندی حاوی موادی است که برای سلامتی ما بسیار مفید هستند. پس طعم مطبوع آن، آن را برای همه خوش طعم و مناسب می کند.

اثرات مفید روغن گوسفندی برای سلامتی

روغن گوسفندی

مصرف روزانه روغن گوسفندی فوق بکر به مقابله با افزایش قند خون بعد از ناهار کمک می کند ، به ویژه در مورد مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا، در افراد مبتلا به دیابت نوع 

این اسید اولئیک موجود در روغن گوسفندی است.

که نقش محافظتی ایفا می کند، قند خون ناشتا و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و در نتیجه گردش خون را بهبود می بخشد و این در افراد سالم نیز به اثبات رسیده است .

یکی دیگر از اثرات مفید مصرف روغن گوسفندی به طور جدی با پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مرتبط است . 

به طور خاص، وجود اسیدهای چرب تک غیراشباع با بهبود فرآیندهای بیوسنتز و متابولیسم کلسترول عمل می کند.

 سطح کلسترول تام به دلیل کاهش کلسترول بد LDL از یک طرف به دلیل اسید اولئیک و افزایش سطح کلسترول خوب HDL به دلیل وجود پلی فنول ها از طرف دیگر کاهش می یابد. 

پلاک های آترواسکلروتیک به حداقل می رسد.

به دلیل انسداد رگ های خونی که می تواند منجر به مشکلات قلبی و گردش خون تا سکته مغزی یا حمله قلبی شود. اسید اولئیک، پلی فنول ها و ویتامین E موجود در روغن گوسفندی فوق بکر.

علاوه بر محافظت از شریان ها در برابر آسیب اکسیداتیو و آتروژنز ، باعث کاهش فشار خون می شود.همه توسط تحقیقات علمی ثابت شده است.

مطالعات دیگر تأثیر محافظتی روغن گوسفندی، به ویژه روغن فوق بکر ، در برابر تومورها را تأیید می کند، زیرا حاوی مواد مختلفی است که می تواند باعث مرگ سلول های نئوپلاستیک شود.

 به عنوان مثال، اسید اولئیک، اسکوالن و پلی فنول ها در پیشگیری از سرطان سینه و تخمدان اثر ضد توموری دارند.

 پلی فنول های موجود در روغن گوسفندی نیز یک عمل محافظتی موثر در برابر سرطان کولورکتال انجام می دهد. تحقیقات دیگر دریافت روغن زیتون فوق بکر و تراکم استخوان خوب را با نقش محافظتی در برابر پوکی استخوان مرتبط دانسته اند.

در نهایت، تحقیقات علمی اخیر نشان می دهد که روغن گوسفندی نقش مهمی را ایفا می کند.