جوشکارانی که از این ماسک استفاده نموده اند

هر جوشکار باتجربه ای موافقت خواهد کرد. مهم ترین وسیله در مغازه شما دستگاه جوش، آسیاب یا اره برش نیست، بلکه کلاه جوشکاری شماست.

جوشکاری تجارت خطرناکی است و ماسک جوشکاری اخوان برای محافظت از سر، صورت و مهمتر از همه از چشمان شما ضروری است. کلاه های جوشکاری باید دارای گواهینامه ANSI باشند و تمام استانداردهای لازم را برای محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، نور مادون قرمز و گرما رعایت کنند.

اما چه نوع کلاه ایمنی با شیشه ماسک جوشکاری آلمانی برای شما مناسب است؟

بسته به نوع جوشکاری، تعداد دفعات جوشکاری و موادی که با آن کار می کنید، کلاه ایمنی و دستکش جوشکاری ساق بلند برای شما مناسب است.

در زیر، ما محبوب ترین انواع کلاه های جوشکاری و نوع جوشکاری که برای آنها توصیه می شود را تقسیم کرده ایم.

 

انواع کلاه های جوشکاری

درست مانند انواع مختلف فرآیندهای جوشکاری، انواع مختلفی از کلاه های جوشکاری وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را ارائه می دهند.

چهار نوع اصلی کلاه ایمنی جوشکاری وجود دارد:

  1. کلاه ایمنی جوشکاری غیرفعال
  2. کلاه ایمنی جوشکاری تاریک کننده خودکار
  3. کلاه جوش مشترک ثابت
  4. کلاه جوشکاری لنز سایه متغیر
  5. کلاه ایمنی جوشکاری تاریک کننده خودکار با باتری
  6. کلاه ایمنی جوشکاری تاریک کننده خودکار با انرژی خورشیدی
  7. کلاه ایمنی پنکیک جوش
  8. کلاه جوشکاری چرم

در اینجا به بررسی هر یک از این نوع کلاه های جوشکاری و دستکش جوشکاری آرگون می پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای نیازهای جوشکاری شما بهترین کارایی را دارد:

کلاه ایمنی جوشکاری غیر فعال

کلاه جوشکاری غیرفعال اساسی ترین نوع کلاه جوشکاری موجود است. کلاه ایمنی غیرفعال دارای یک عدسی ثابت است که تغییر رنگ نمی دهد. اگر می خواهید جوش خود را بعداً بررسی کنید یا قبل از شروع به کار تنظیم کنید، باید کلاه ایمنی را بردارید.

در بیشتر موارد، کلاه ایمنی جوشکاری غیرفعال دارای یک لنز سایه شماره 10 است. در حالی که این به اندازه کافی تاریک است تا از چشمان شما محافظت کند و کار شما را در حین جوشکاری ببیند، اما زمانی که جوشکاری نمی کنید برای دیدن آن بسیار تاریک خواهد بود.

این کلاه دارای مزایای زیادی است:

آنها نسبتاً ارزان هستند و به شما امکان می دهند کار را انجام دهید

از چشمان شما در برابر گرمای شدید محافظت می کند

همچنین از چشمان شما در برابر اجسام پرنده محافظت می کند

برخی از معایب وجود دارد:

برای انجام هر کاری غیر از جوشکاری باید کلاه خود را بردارید

این امکان سفارشی سازی محدود را فراهم می کند

برای حرفه ای ها توصیه نمی شود

حتی اگر یک کلاه ایمنی غیرفعال ممکن است تمام ویژگی های موجود در برخی از انواع گران قیمت کلاه ایمنی را نداشته باشد، اما همچنان کار را انجام می دهد.

بزرگترین ایراد کلاه ایمنی جوشکاری غیرفعال این است که وقتی جوشکاری نمی کنید، دیدن از طریق لنز دشوار است. اگر می‌خواهید کارتان را بررسی کنید، در بیشتر مواقع باید سپر را به سمت بالا برگردانید یا کلاه ایمنی را به طور کامل بردارید.

علیرغم هزینه کمتر، این کلاه ها از چشم و صورت شما در برابر اشیاء پرنده، اشعه ماوراء بنفش و گرمای شدیدی که هنگام انجام یک پروژه جوشکاری ساطع می شود محافظت می کند.

تولید کنندگان مختلف زیادی وجود دارند که کلاه های جوشکاری غیرفعال می سازند. در بیشتر موارد، این نوع کلاه ایمنی مقرون به صرفه ترین گزینه در فروشگاه خواهد بود. اگر یک مبتدی هستید که به تازگی شروع به کار کرده اید، گاه به گاه به دنبال تجهیزات جوشکاری مقرون به صرفه هستید، یک کلاه ایمنی جوشکاری غیرفعال یک انتخاب عالی برای در نظر گرفتن است.

کلاه ایمنی غیرفعال: بهترین برای مبتدیان یا افرادی که می خواهند یک کلاه ایمنی مقرون به صرفه داشته باشند.

  • منابع:
    1. Understanding Different Welding Helmet Types

  • تبلیغات: 
    1. شناسایی کابل کانکتور با روکش پلاستیکی
    2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
    3. کیک خوران بخوانند/ تاثیر خوردن کیک بر روی عصب های مغز
    4. فردی که از موکت ساعت مچی ساخت