جزئیات در مورد مصرف و تجارت جهانی کمیاب نخود سیاه

در حالی که جزئیات در مورد مصرف و تجارت جهانی کمیاب نخود سیاه است، نیجریه بزرگترین تولید کننده، وارد کننده و مصرف کننده نخود سیاه در جهان است. یک مطالعه آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در سال 2016 تخمین زد که مصرف برای هر نفر در نیجریه 18 کیلوگرم، در غنا برای هر نفر 9 کیلوگرم و در ساحل عاج برای هر نفر 1.8 کیلوگرم است.

طبق گزارشها در نخود سیاه کیلویی، کشورهای آفریقایی بیش از 96 درصد از برداشت تخمینی سالانه 5.4 میلیون تنی نخود سیاه چشم را در همان سال تولید کردند که نیجریه 61 درصد از سهم این قاره و 58 درصد در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

انواع مختلف نخود سیاه چشم توسط نخود فرنگی سیاه به عنوان بخشی از فعالیت های تحقیقاتی این موسسه توسعه یافته است. برخی دارای دانه های بزرگتر و محصولات پرمحصول هستند که سریعتر بالغ می شوند. برخی دیگر برای مقاومت در برابر آفات مهندسی شده اند. بانک ژن این سازمان بزرگترین و متنوع ترین مجموعه نخود سیاه چشم را با 15122 نمونه منحصر به فرد از 88 کشور در اختیار دارد.

در ایالات متحده، در کافه خانه شیرین در موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار در واشنگتن دی سی، پوستری روی دیوار به نقل از ناتاشا بوونز، فعال غذا و کشاورزی آمریکایی می گوید: «با ریشه در بسیاری از کشورهای آفریقا و تأثیر پیچیده آن از تاریخ جنوب، فرهنگ غذای نخود سیاه آبگوشتی آمریکا و داستان‌هایی که با خود دارد، گسترده و عمیق است.»

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. داشتن یک زندگی شاد تنها با دانستن یک نکته مهم که از آن غافلیم
    2. ماجرای عجیب عروس فراری که بعد از 8 ماه به خانه داماد بازگشت
    3. اطلاع از شرایط وخیم آموزش دهنده تمساح در باغ وحش!!
    4. انجام تمامی پروژه های دانشگاه در کمترین زمان