تخمه آفتاب گردان برشته یک خوشبو کننده دهان طبیعی

تخمه آفتابگردان سرشار از پروتئین است که حاوی اسیدهای آمینه از جمله تریپتوفان است. تریپتوفان موجود در تخمه آفتاب گردان برشته پیش ساز سروتونین است، یک انتقال دهنده عصبی که در سطوح پایین با افسردگی و وسواس مرتبط است.

به نظر می رسد تحقیقات نشان می دهد که تریپتوفان ممکن است به بهبود علائم خلقی در زنان مبتلا به PMS و همچنین به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند.

با این حال، مصرف این محصول همراه با غذاهای غنی از کربوهیدرات برای بهبود جذب ضروری است، زیرا سایر اسیدهای آمینه می توانند برای انتقال به مغز با تریپتوفان رقابت کنند.

با این حال، کربوهیدرات ها می توانند این اسیدهای آمینه را دور بزنند و به افزایش سطح تریپتوفان در مغز کمک کنند.

باروری مردان را بهبود می بخشند
لوله ها حاوی روی هستند، یک ماده معدنی که برای باروری مردان مهم است . طبق تحقیقات انجام شده این ماده معدنی می تواند تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم را افزایش دهد. تقریباً 100 گرم تخمه آفتابگردان حاوی 5 میلی گرم روی است.

تخمه آفتابگردان

با عفونت های قارچی مبارزه می کنند
درمان عفونت های مخمری بسیار دشوار است و می تواند پس از درمان عود کند . اما تخمه آفتابگردان می تواند یک سلاح مخفی در برابر این عفونت های بد باشد.

بر اساس یک مطالعه، 90.5 درصد از افرادی که به مدت سه ماه دو بار در روز از روغن آفتابگردان ازن دار استفاده کردند، توانستند عفونت را به طور کامل ریشه کن کنند.

از کل نمونه، تنها 2.8 درصد از افرادی که از این درمان استفاده کردند، در طول یک سال پس از درمان، عود را تجربه کردند.

پوست را بهبود می بخشد
پوست نیز از این ماده غذایی سود می برد، زیرا تخمه آفتابگردان از خشک شدن آن جلوگیری می کند . روغنی که لوله می‌کند با ایجاد یک سد محافظ روی پوست و جلوگیری از خروج رطوبت، آبرسانی را بهبود می‌بخشد.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از این روغن به طور مستقیم روی پوست، در یک دوره چهار هفته ای، یکپارچگی پوست را حفظ کرده و آبرسانی را بهبود می بخشد.

به شما کمک می کنند بهتر بخوابید
رژیم غذایی می تواند تأثیر مفیدی بر استرس داشته باشد و همین امر در مورد به خواب رفتن نیز صادق است . تریپتوفان، اسید آمینه ای که در سنتز سروتونین نقش دارد، در سنتز ملاتونین ، هورمونی که خواب را تنظیم می کند، نیز ضروری است.