تاثیر صابون برنج اصل بر اعتماد به نفس بانوان روانشناسان را متعجب کرد

خواص درمانی برنج قرن هاست که شناخته شده است. در ساخت صابون برنج اصل از آب برنج که یک ضایعات فرآوری مواد غذایی است که به طور بالقوه می تواند در فرمولاسیون های آرایشی گنجانده شود استفاده شده است.
 با این حال، هیچ مدرک علمی از نقش آنها در محصولات مراقبت از پوست پشتیبانی نمی کند. هدف از این پروژه طراحی و توسعه فرمولاسیون ژل موضعی حاوی آب برنج و ارزیابی خواص بیولوژیکی آن، یعنی خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی آب برنج است. 
آب برنج از نظر ترکیب فیزیکی و شیمیایی و از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی بیولوژیکی در شرایط آزمایشگاهی و اثر مهاری الاستاز مورد ارزیابی قرار گرفت.
 آب برنج در یک هیدروژل گنجانده شد و فرمول توسعه یافته تحت آزمایش های فارماکوتکنیکی مانند pH و ویسکوزیته قرار گرفت. 
اثرات بیولوژیکی و حسی بر روی پانل 12 داوطلب به مدت 28 روز مورد ارزیابی قرار گرفت.
صابون برنج
مطالعه ارزیابی ایمنی بر روی ژل آب برنج انجام شد، با استفاده از پروتکل تست.
 آب برنج در شرایط آزمایشگاهی فعالیت آنتی اکسیدانی بیولوژیکی و اثر مهاری الاستاز را نشان داد. فرمولاسیون ژل حاوی 96 درصد آب برنج با پوست انسان سازگاری زیستی داشته و دارای خواص آرایشی مناسبی بود.
 بنابراین آب برنج باید به عنوان یک ماده ضد پیری در نظر گرفته شود تا به عنوان ماده اولیه برای برنامه های مراقبت از پوست استفاده شود.

در سال های گذشته، جستجو برای ترکیبات زیست فعال جدید برای جلوگیری از پیری پوست افزایش یافته است.

به موازات آن، نگرانی فزاینده ای در مورد محصولات با منشاء طبیعی، در صورت امکان، از کشاورزی ارگانیک در محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

آب برنج یک ماده طبیعی، اقتصادی و ساده است که می تواند در محصولات مراقبت از پوست گنجانده شود.

می توان آن را از انواع مختلف برنج موجود در رژیم غذایی انسان و همچنین از بقایای برنج حاصل از صنعت برنج به عنوان راهی برای تبدیل آن به محصولی با ارزش افزوده به دست آورد