تئوری توطئه کوهن در مورد جیوه قرمز

با این حال، تئوری توطئه کوهن نمی تواند از بررسی شکاکانه عبور کند. تلاش برای سرکوب وجود ماده ای که قبلاً در اختیار هر دو طرف درگیری است، مطلقاً هیچ سودی ندارد.

در واقع، برای استفاده مؤثر از لباس بلوچی یا دفاع در برابر آن، افراد باید آموزش ببینند و رویه‌هایی را توسعه دهند.

این به معنای عدم احتمال لجستیکی اجرای یک توطئه سرکوب است که هم شامل دولت‌ها و ارتش‌های آمریکا و روسیه می‌شود، به علاوه پیمانکاران تولید، دانشمندان مواد در سراسر جهان، اساتید و کارکنان آنها در دانشگاه‌های سراسر جهان، و شاخه‌های هر دو ارتش که این کار را انجام می‌دهند.

به این سلاح ها مسلح شوند. غیرمنطقی‌تر از همه، اگر دولت‌های جهان واقعاً با موفقیت و با همکاری این کارزار سرکوب را اجرا می‌کردند، چرا به کوهن اجازه می‌دادند تا سه دهه آزادانه درباره آن صحبت کند و بنویسد؟

این یک احتمال وسوسه انگیز را نشان می دهد: آیا کوهن خود بخشی از یک کمپین اطلاعات نادرست آمریکایی توسط جامعه اطلاعاتی بود که واقعیت جیوه قرمز را برای به دام انداختن تروریست ها ترویج می کرد؟ در هیچ جای هیچ ادبیاتی نتوانستم بحثی درباره این احتمال پیدا کنم، و مطمئناً چیزی مانند اعتراف او یا مدرکی برای آن وجود نداشت.

اما این سناریو با تعدادی از حقایق مطابقت دارد. اگرچه کوهن به خاطر اعتقاداتش به جیوه در لامپ تصویر تلویزیون کمی مورد تمسخر حرفه ای قرار گرفت، او یک صلح طلب نیز بود. و ممکن است شهرت شخصی خود را معامله ارزشمندی برای دستگیری تروریست ها بداند.

علاوه بر این، تخصص کوهن در مورد سلاح‌های هسته‌ای کافی بود که او باید می‌دانست که ادعاهایی که می‌کند از جمع‌بندی علمی عبور نمی‌کند.

با این حال، آن عده معدودی که واجد شرایط مخالفت با علم او بودند، می‌دانستند که او در برنامه‌هایی کار کرده است که در نهایت پنهان‌کاری پنهان شده بودند.

اگر چنین کمپین آرادبرندینگ به دام انداختن را برای سیا اجرا می کردید، به سختی می توانستید به کارخانه ای بهتر از سام کوهن امیدوار باشید.

از دوستم دکتر وینس هاتون در مورد این احتمال پرسیدم. وینس متصدی و مورخ موزه بین المللی جاسوسی در واشنگتن دی سی است. اندیشه هایش؟

از آن‌چه من می‌فهمم، سام کوهن آدم بی‌نظمی بود. حتی [ادوارد] تلر [جیوه قرمز در چه وسایلی است] را به عنوان مزخرف رد کرد – و تلر همان کسی است که شما می خواهید این را به عنوان اطلاعات نادرست پخش کنید.

  • منابع:
  1. On the Trail of Red Mercury
  • تبلیغات:
  1. کشاورز خوش ذوق با نوار تیپ آبیاری مترسک متحرک ساخت
  2. الیاف استفاده شده در روتختی
  3. هزینه های تهیه لوازم مدارس
  4. بهترین انتخاب انواع ساعت ها