گرانبهاترین فلز جهان طلا

طلا که برای هزاران سال به دلیل خواص زیبایی شناختی و متالورژیکی خود مورد احترام است، هنوز هم یکی از فلزات گرانبها است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

هیچ شکی در مورد آن وجود ندارد  چه خوب یا بد، طلا نقش منحصر به فردی برای بشریت داشته است و امروز، علم شگفت‌ انگیز منشأ اتم‌های طلا را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه این عنصر ارزشمند به جایی که امروز است، اینجا روی زمین رسیده استک که در واقع نوع النگو طلا اماراتی نیز بسیار ایده آل می باشد.

چرا طلا مهم است
از تپه‌های اسرائیلی عصر مس تا گورستان وارنا بلغارستان در هزاره چهارم، از فراعنه مصر تا فاتحان اسپانیایی، جذابیت طلا  تأثیر قدرتمند آن بر ما ثابت و غیرقابل انکار بوده است و در حقیقت، مصریان طلا را “نفخه خدا” می نامیدند.

و این فقط قدیمی ها نیستند که برای طلا ارزش زیادی قائل بودند که اکنون نیز از آن به عنوان دستبند طلا زنانه استفاده شده است.

ناپلئون برای نشان دادن شکوه امپراتوری خود، پاریس را طلایی کرد، در حالی که حتی اخیراً هیتلر به دنبال کنترل تمام طلاهای اروپا به عنوان حمایت از “رایش 1000 ساله” خود بود.

چه افسانه هایی طلا را به چنین کالایی با ارزش تبدیل کرده است و چه ویژگی های واقعی هنوز از آن به عنوان یک فلز گرانبها تا به امروز پشتیبانی می کند؟

تبلیغات
نرخ گوشواره طلا اصفهان را می توانید از این وبگاه جویا شده و در واقع آنها را تهیه و خریداری نمایید.
قطعات طلا. اعتبار: سیک چیرپس
اول از همه، چیزی که یک فلز گرانبها را می سازد نادر بودن آن است. نادرتر از نقره یا مس، دو فلز دیگر که از دوران باستان استخراج می شدند، ارزش آن به نسبت بزرگتر بود.

دوم، طلا خواص فوق العاده ای دارد. کدر نمی شود، کار کردن با آن بسیار آسان است، می توان آن را به سیم کشید، به صورت ورقه های نازک چکش کرد، با بسیاری از فلزات دیگر آلیاژ می شود، می توان آن را ذوب کرد و به اشکال بسیار دقیق ریخت، دارای رنگ فوق العاده و درخشندگی درخشانی است.

همه این خواص را می‌توان از زمان‌های قدیم مانند امروز، فقط با حرارت دادن قطعات طلا در دمای بالا و استفاده از ابزارهای ساده مانند چکش یا قالب، مهار کرد.

به طور خلاصه، طلا بسیار به یاد ماندنی است، بنابراین نباید تعجب کرد که کاربرد اصلی آن در جواهرات و گوشواره طلا می باشد.

از زمان‌های بسیار قدیم، درخشش درخشان فلز نجیب به آن اجازه می‌دهد تا به صورت دلخواه‌ترین و نفیس‌ترین جواهرات جهان طراحی شود – مناسب برای ملکه‌ها یا پادشاهان.

امروزه بیشتر طلایی که تازه استخراج شده یا بازیافت می شود در ساخت جواهرات استفاده می شود. حدود 78 درصد از طلای موجود، بر خلاف ذخیره شده، هر ساله برای این منظور استفاده می شود.

از آنجا که طلا از ارزش بالایی برخوردار است و در عرضه بسیار محدودی از دیرباز به عنوان وسیله مبادله یا پول استفاده می شده است. اولین استفاده شناخته شده از طلا در معاملات به بیش از 6000 سال برمی گردد.

معاملات اولیه با استفاده از قطعات طلا یا نقره انجام می شد. نادر بودن، سودمندی و مطلوبیت طلا آن را به ماده ای با ارزش بلندمدت تبدیل می کند.

اولین سکه های طلا به دستور کرزوس پادشاه لیدیا (منطقه ای از ترکیه امروزی) در حدود سال 560 قبل از میلاد ضرب شد. سکه‌های طلا تا اوایل دهه 1900 معمولاً در معاملات استفاده می‌شدند، زمانی که ارز کاغذی به شکل رایج‌تری مبادله تبدیل شد. ایالات متحده زمانی از “استاندارد طلا” استفاده می کرد و برای حمایت از هر دلار در گردش، ذخایر طلا را حفظ می کرد.

بر اساس این استاندارد طلا، هر شخصی می‌توانست ارز کاغذی را به دولت ارائه کند و در ازای آن ارزش برابری طلا را مطالبه کند.

  • منابع:
    1. How Gold is made and how it got to our planet

  • تبلیغات: 
    1. شناسایی کابل کانکتور با روکش پلاستیکی
    2. با این روشها می توانید یک ساله میلیاردر شوید
    3. کلوچه، بهترین درمان برای سیستم گوارش!
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.